Új vezető a HR élén: Bemutatkozik a Rába Járműipari Holding Nyrt. frissen kinevezett HR igazgatója

Örömmel mutatjuk be a Rába Járműipari Holding Nyrt. új HR igazgatóját, Bojnár Évát, aki jelentős szakmai tapasztalattal és elkötelezettséggel rendelkezik a humánerőforrás-menedzsment területén. Az alábbi interjúban lehetőségünk nyílik megismerni szakmai pályafutását, vezetői szemléletét, valamint azokat a célokat, amelyeket cégünk fejlesztése érdekében kitűzött. Célunk, hogy olvasóink átfogó képet kapjanak arról a szakmaiságról és elhivatottságról, amely új vezetőnket jellemzi a munkája során.

 

Személyes háttér és tapasztalatok

Mesélnél egy kicsit magadról és a szakmai hátteredről?

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Kóny községből származom, azonban 2006 óta Mosonmagyaróváron élek. Középiskolai tanulmányaimat Győrben a Móra Ferenc Gimnáziumban végeztem, majd később a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán közgazdászként végeztem. Emellett elvégeztem több szakirányú képzést is, úgymint felsőfokú gazdálkodó és fejlesztő, DDI-facilitator. Németül és angolul beszélek. Szakmai tapasztalataimat elismert nemzetközi multinacionális autóipari, valamint TIER1-es autóipari beszállító vállalatoknál szereztem (BOS Automotive, Audi, Federal Mogul, Lotte Advance Materials, WKW Hungaria).

Hogyan kerültél a HR területére? Mi motivált arra, hogy ezt a karrierutat válaszd?

Ebben a szakmában mindig találok további fejlődési lehetőségeket és újabb kihívásokat. Nincs két egyforma nap, ami gondolkodásra serkent, és motivál. Nagyfokú önállóságra van lehetőség, de csapatmunkában is szívesen együtt dolgozom úgy a HR-csapattal, mint a társterületekkel.

Karrieremet folyamatosan építettem. Nagy hatással volt rám az akkori vezetőm, aki meglátta bennem a potenciált, és teret adott nekem. Ahogy mondta, „teher alatt nő a pálma”. Egyre több HR-projektben vettem részt, például a lean csoportmunka bevezetésénél a termelésben, mellyel egyidőben új IT rendszer fejlesztésére és bevezetésére is sor került.

Melyek voltak a legfontosabb állomások a karrieredben a jelenlegi pozíciód eléréséig?

HR Generalistaként kezdtem egyre bővülő tevékenységi körrel (képzés, szervezetfejlesztés, tb-bérszámfejtés), majd a projektmunkáktól eljutottam az SSC vezetéséig. Szakmai fejlődésemhez az akkori munkáltatóm is hozzájárult egyéni coachinggal, majd később megpályáztam egy HR vezetői pozíciót, ahol egy vállalati globális vezetői programban is részt vehettem, amely során Amerikába is eljutottam.

Van olyan sikerélményed, amelyre különösen büszke vagy a korábbi munkahelyeiden?

A jelentősebb mérföldköveket számomra a kihívást jelentő új feladatok jelentették.

  • Különböző izgalmas projektmunkák, ahol több terület bevonásával kellett összehangoltan, határidőkre elvégezni a feladatokat, tényleges utasítási jogkör nélkül.
  • Egy új gyáregység nyitása, amelynek teljes humán erőforrás menedzsmentjét koordináltam.

 

Szakmai hozzáállás és filozófia

Hogyan definiálnád a jó HR vezetőt? Milyen tulajdonságok és készségek elengedhetetlenek szerinted?

Hitelesség, szakmai felkészültség, tárgyalókészség, terhelhetőség, jó stressztűrő képesség, rugalmasság.

Mi a legfontosabb szerepe a HR-nek egy cég életében véleményed szerint?

A vállalatvezetés és a területvezetők stratégiai partnerként való támogatása a humán erőforrás kérdésekkel kapcsolatban, valamint a jogi megfelelőség biztosítása. Ezen felül kiemelten fontos a munkavállalói elégedettség elérése, amely hozzájárul a stabil munkavállalói gárda kialakításához. Ehhez szükséges a hibamentes bérszámfejtés, a megfelelő létszámjelenlét biztosítása, valamint a hatékony kommunikáció.

Hogyan kezeled a nehéz munkahelyi konfliktusokat és problémákat?

Én alapvetően a nyílt és őszinte kommunikációban hiszek, ezért a problémák megoldásában is ezt a megközelítést alkalmazom. A helyzet súlyosságától és jellegétől függően igyekszem a konfliktusokat négyszemközti beszélgetés keretében tisztázni, ahol lehetőség van a részletek alapos átbeszélésére és a közös megoldás megtalálására.

Milyen stratégiákat alkalmazol a munkavállalói elégedettség és motiváció fenntartására?

A munkavállalói elégedettséget strukturált felmérések révén mérjük fel, amelyek során visszajelzést kapunk arról, hogy mely területek működnek jól, és melyekkel szükséges foglalkoznunk. Ezek megvizsgálása után mérlegeljük a munkavállalói motiváció növelésének lehetőségeit, például teljesítmény- vagy célprémiumok kiírását, az ötletmenedzsment bevezetését, a tanulmányok támogatását, valamint a belső fejlődési lehetőségek biztosítását.

 

Az új pozíció és jövőbeli tervek

Miért döntöttél úgy, hogy csatlakozol hozzánk? Mi vonzott a cégünkhöz?

A RÁBA nagy múlttal és stabil háttérrel rendelkező vállalatcsoport, ami különösen vonzó számomra. A pozíció jellege és a szerteágazó új feladatok lehetőséget adnak a szakmai fejlődésre és kihívásokra, amelyeket szívesen vállalok. Ahogy korábban is említettem, ez a kihívás és a fejlődés iránti vágy motivál arra, hogy csatlakozzak a csapathoz.

Milyen célokat tűztél ki magad elé az első hat hónapban nálunk?

Az első időszakban a fő célom a vállalat és folyamatainak  alapos megismerése lesz. Szeretnék átfogó képet kapni a vállalatcsoport működéséről, ezért minden leányvállalatot és telephelyet meg fogok látogatni, hogy személyesen is  megismerkedjek az ottani munkavállalókkal és környezettel.

Van valamilyen új projekt, vagy kezdeményezés, amit be szeretnél vezetni a HR-osztályon?

Ezt még korai megítélni a jelenlegi folyamatok, keretek ismerete nélkül. Ezért először szeretném alaposan megismerni a meglévő rendszereket, hogy később megalapozott és célzott fejlesztéseket indíthassunk el a HR-osztályon.

Hogyan tervezed fejleszteni cégünk HR-folyamatait és rendszereit?

A célom a strukturált és átlátható HR-folyamatok kialakítása, amelyek nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem a munkavállalók elégedettségét is elősegítik. Ennek érdekében kiemelten figyelek a legújabb trendekre és innovációkra a humán erőforrás menedzsment területén, különösen az informatikai rendszerek fejlesztésére. Szeretném integrálni a legmodernebb technológiákat, hogy a HR-rendszerek automatizáltabbak, felhasználóbarátabbak és adatvezéreltek legyenek.  

 

Személyes érdeklődések és hobbi

Mivel töltöd szívesen a szabadidődet? Van olyan hobbid vagy érdeklődési köröd, amelyet szívesen megosztanál velünk?

Szabadidőmet legszívesebben a természetben, valamint családi és baráti társaságban töltöm.

 

Kapcsolatok és csapatmunka

Hogyan építed és ápolod a kapcsolatokat a munkatársakkal?

A munkatársi kapcsolatokat a munka során rendszeres megbeszélések keretében építem és ápolom. Emellett a csapatépítő programok és a kisebb körben szervezett közös szabadidős tevékenységek is fontos szerepet játszanak az együttműködés és a csapatszellem erősítésében.

Milyen vezetési stílust preferálsz, és hogyan motiválod a csapatodat?

A demokratikus, coaching szemléletet preferálom, amelyben nagyfokú önállóságot biztosítok a csapattagoknak, miközben folyamatos támogatást nyújtok számukra.

Hogyan biztosítod, hogy cégünk értékei és kultúrája megfelelően átjöjjenek az új munkavállalók számára is?

Az új belépők oktatása tartalmazza a vállalati értékeket, amelyeket nekünk vezetőknek a mindennapok során közvetítenünk kell a munkatársak számára.

Bízunk benne, hogy ez az interjú hozzájárult ahhoz, hogy közelebbről megismerhessük Bojnár Évát, és betekintést nyerhessünk abba a szakmai szemléletmódba, amelyet új HR vezetőként képvisel. Biztosak vagyunk abban, hogy vezetésével a HR-osztály továbbra is kulcsszerepet játszik majd cégünk növekedésében és fejlődésében. Izgatottan várjuk az új kezdeményezéseket és ötleteket, amelyek hozzájárulhatnak vállalatunk fejlődéséhez.

Köszöntjük Évát a Rába családban és sok sikert kívánunk munkájához!