technológiák

TECHNOLÓGIÁK A RÁBA MÓRI ÜZEMÉBEN

Rába Járműalkatrész Gyártó és Kereskedelmi Kft.

Préstechnológia

Móri gyárunkban folyamatosan fejlesztjük préselési technológiánkat, amely automata és egyeslöketű, valamint hidraulikus présekből áll. Az automata prések (160t, 315 t, 400t, 630t) nagy hatékonysággal szolgálják ki autóipari vevőinket nagysorozatú személygépjármű présalkatrészekkel.
Egyeslöketű excenter- és hidraulikus prések kiemelt típusai a C-állványos excenter prések 25, 40, 63, 100, 250 tonnás  és a 250 tonnás C-állványos hidraulikus prések.  Ezekkel a présekkel kissorozatú a alkatrészek, illetve automatával nem gyártható nagysorozatú alkatrészek készülnek.

A vállalat fejlesztési projektjei kiemelten az automatizált préselési technológia felhasználására helyezik a hangsúlyt.

Hegesztés-technológia

A móri telephelyen kézi és robot védőgázos ívhegesztéssel, valamint dudor- és ponthegesztéssel gyártunk különböző autóipari alkatrészeket. A nagy sorozatú termékek „Lean manufacturing” rendszerben optimalizálva, robothegesztéses technológia felhasználásával kerülnek gyártásra.

A gyárban található gépek alkalmasak hegeszthető anyák, menetes csapok , lemez-cső, lemez-lemez ponthegesztésére. A 19 darab kézi ponthegesztő gép 52-182 kVA teljesítményű. Az automata koordináta ponthegesztő gépekkel nagysorozatú háttámla vázakat gyártunk személygépkocsikba.
A hagyományos kézi hegesztési technológia mellett a móri gyár 18 db robothegesztő cellával is rendelkezik, melyekben jelenleg személygépkocsik hátsó ülésvázait gyártják. A legmodernebb technológiát képviselő 15 db duplakaros, 2 db egykaros kivitelű ívhegesztő cella, valamint az 1 db ikerkaros 3D-s ponthegesztő robot Motoman típusú.

Csőhajlítás technológia
A móri telephelyen személygépkocsi és haszonjárművek ülésvázaihoz csőkeretek gyártása folyik. A gyár csődaraboló gépekkel és CNC csőhajlító gépekkel rendelkezik.

Huzalhajlítás technológia
A huzalhajlítás technológia során ülésvázak huzalalkatrészeinek gyártása történik 2 db egyfejes (max átmérő 6 mm) és 2 db kétfejes huzalhajlító géppel (max átmérő 8 mm).

Kataforetikus festés

A kataforetikus festés a gépjárműiparban elterjedten alkalmazott felületvédelmi módszer, ami tartós, időjárásálló bevonatot képez külső és belső alkatrészeken egyaránt. A társaság képes 10-25 µm rétegvastagság, maximum 1,7 x 1,2 x 0,3 m bemeríthető mérethatár, maximum 160 kg hasznos teher, vas és horganyzott alkatrészek festésére, 2 óra műveleti idő és 540 óra sópermetállóság elérésére.

Szabászat és varroda

A kiépített kapacitásokat jelenleg mintegy 300.000 darab személygépkocsi üléshuzatának leszabására és összeállítására képes éves szinten A szabászgépek max. 1,80 m széles szövet terítésére alkalmasak. A meglévő szabászati kapacitás 500.000 darab személyautó üléshuzatának szabására képes éves szinten.  A termelés a hagyományos és automata varrógépeken „Lean manufacturing” rendszerben történik. A varrócellákat a vevői igényhez igazítottuk, így mindegyik cella azonos ütemidő alatt készíti el a munkafolyamatát.

Porszórás

A porfestési technológia egy olyan felületkezelési módszer, mely során egy speciális bevonatot alakítanak ki fémfelületeken. A társaság a technológia segítségével hegesztett ülésvázakon alakít ki bevonatot a következő technológiai lépésekkel: előkezelés, szárítás, porfestés automata porfestő kabinban, beégetés. A porfestés technológiával a társaság 80-140 µm rétegvastagsági rétegben képes fém alkatrészek felületkezelésére.