CÉGPROFIL - TöRTÉNETI ÁTTEKINTÉS
1964-ben elindul a 018 típusú hátsóhidak kifejlesztése és a gyártóbázis telepítése
1967-ben a Közúti Jármű program keretében az IKARUS számára nagysorozatú futómű gyártás indul a Rábánál
1971-ben a Rába futóművek technikai színvonalát példázandó a 831-es típusú futómű BNV díjat nyer
1973-ban  elkészül a cég története során előállított 100 000. futómű
1974-ben a Rába "korát megelőzve” megjelenik az Egyesült Államok piacán
1977-ben a Steiger traktoraihoz Rába szabadalommal védett erőgép futóműveket rendel
1993-ban INDUSTRIA nagydíjban részesülnek a Rába nedvesfékes munkagép futóművek, a Rába a megváltozott politikai és gazdasági kihívások közepette immár nyugati versenytársaival is sikeresen lépést tart
1994-ben az alacsony padlómagasságú autóbuszok részére készülő portál hátsó futómű is INDUSTRIA nagydíjat nyer
1995-ös esztendő további sikereket hoz a Rába számára. INDUSTRIA nagydíjat nyer a BDI23/28 típ. kétfokozatú csendes hátsó futómű család, a Futómű üzletág pedig elnyeri az év innovációs nagydíját.

1996-ban a Futómű üzletág megjelenik az ázsiai piacon.

1997-ben a Futóműben zajló folyamatos műszaki fejlesztéseket elismerendő INDUSTRIA nagydíjat nyer a nedvesfékes traktor futóműpár
1999-ben a John Deere új gumihevederes traktoraihoz rendel futóműveket. Az új, Rába által kifejlesztett futómű szabadalommal védett.

A közelmúlt fejlesztései

2000-ben a Cégcsoportban végbemenő szervezeti struktúraváltást követően megalakul a jogilag önálló Rába Futómű Kft.

2002-ben a sorozatos fejlesztéseknek köszönhetően megindul a független mellső felfüggesztés gyártása
2003-ban a Futómű Kft-ben is bevezetésre kerül az  ISO/TS 169494 minőségbiztosítási rendszer. A Rába Futómű Kft. tovább erősíti az európai off- highway kategóriában betöltött pozícióját.
2004-ben kifejlesztett 35° szöghajtású hátsó futómű kitűnően példázza, hogy a fejlesztések a Futómű Kft-nél a XXI. században sem álltak le, sőt tovább folytatódnak, a technikai újítások mellett az eddigieknél költséghatékonyabb megoldásokat keresve.
2005-től a Claas az ekkor éppen jelentősebb fejlesztésen átesett, a traktorok tekintetében mindenképp csúcsmodellnek számító Xerion típusú erőgépeibe kizárólag Rába nedvesfékes futóműveket épít.
2006-ban a cseh Martin Macik Rába futóművekkel szerelt LiAZ kamionjával 11. helyen végzett a Dakar Rallyn.
2007-ben a Rába egy hároméves keretszerződést írt alá a Kentucky állambeli louisville-i székhelyű Marmon Herringtonnal.
Az év májusában a cég a prémium tehergépjárműveket gyártó Scania beszállítója lett.

2008-ban a Rába újabb hosszú távú megállapodást írt alá a világ vezető mezőgazdasági járműgyártójával, a John Deere-rel, valamint szállítási keretszerződést kötött a német Claas céggel

2009-ben a már korábban fennálló szállítási szerződés mellett három évre együttműködési megállapodást írt alá a Scaniával. Bevezette a Rába MAXS moduláris rendszerű off-road futóműcsaládot.
2010- július 1-jén megkezdte működését a Rába Fejlesztési Intézet. Új piaci szegmenst hódított meg speciális tehergépjármű-futóművek értékesítésével a FÁK piacán (Ural). Újabb 5 éves értékesítési szerződést írt alá a Marmon-Herringtonnal.
2011-ben új generációs buszfutóművekkel bővült a Rába Futómű Kft. termékpalettája. Sor került a Technológiai Centrum átadására. Szálítási megállapodást írt alá a Rába Futómű Kft. és a BPW Hungária Kft. Hároméves, hosszú távú szerződést írt alá a tehergépjármű-piac egy újabb meghatározó szereplőjével, melynek értelmében a vállalat futóműkomponenseket szállít az európai piacra.
2012-ben a John Deere ismét a Rábát bízta meg egyik csúcs kategóriás terméke, az 560 lóerős, gumihevederes traktor futóműveinek kifejlesztésével. A fejlesztés eredményesen zárult, a sorozatgyártás megkezdődött az öt évre szóló hosszú távú szállítási megállapodás részeként. Egy jelentős összértékű brazil üzletnek köszönhetően a Rába erőteljesen növelni tudta a speciális tehergépjármű-futóművek amerikai értékesítését. Újabb üzlet elnyerésével a vállalat tovább erősítette pozícióját az európai traktorpiacon: megkezdte a német Claas legnagyobb teljesítményű, több mint 500 lóerős univerzális erőgépéhez kifejlesztett futóművek szállítását.
2013-ban a nagy teljesítményű mezőgazdasági erőgép futóművek szegmensében sikeresen indusztrializálta a John Deere-hez és a Claashoz köthető két nagy fejlesztési projektjét. Felfutás a dél-amerikai piacon: az üzletág- a Marmon-Herringtonnal együtt- a labdarúgó-világbajnokság és a 2016-os nyári olimpia lebonyolításához megrendelt belbiztonsági járművekhez szállít komplett futóműveket. Az oroszországi buszpiacon midibusz-futóműszettekkel sikerült bővíteni a szállított termékek körét. A vállalat Európa két, prémiumkategóriás gyártójától nyert el új megrendeléseket 2013-ban.
2014 - A Rába 3 jelentős vevőjétől, a John Deere, a Claas, és a Meritor vállalatoktól is elismerésben részesült.